torsdag 8 december 2011

Barbamamman är analyserad.

Hade ärende på apoteket idag. Det var många nummer före mitt men det går inte att vänta med ärendet och jag fick nöjd stå kvar där. En tjej kom fram och erbjöd mig en blodtrycksmätning men då jag gjort x antal sådana senaste veckorna så tackade jag nej. Då erbjöd hon mig att testa deras analysvåg. Ser mig omkring i butiken och det är verkligen asmkt folk – min närvaro sänkte medelåldern väsentligt och jag kände att det fanns inget att skämmas för, kastade av mig jackan o uppgav mina siffror…
Ålder 31, längd 178… kliver upp på vågen – armarna framåt sträck o håller i pinnen som hon ger mig.
Så kom resultatet – jag bävade lite inför det då jag valt symaskinen framför motionen i några månader nu…

Vikt 72
(med kläder, skor o hela tjoffarongen på)

BMI 22,7
(normal= 19-25)

Muskler 28,4%
(Medel för kvinnor 28 så lite mer skulle inte skada)

RM kcal 1523
(omsättningen i kcal på ett dygn – medel runt 1000 så jag har lite högre omsättning vilket inte skadar!)

Kroppsfett inne i kroppen – inte bilringar etc – 33,9%
(Normalt för kvinnor 20-39 år = 21,0-32,9 så det var det enda att jobba på egentligen)

Med tanke på att jag sällan tänker på vad jag stoppar i mig och inte motionerar så var det väl inte helt oävna siffror?
Motivationen att sänka kroppsfetterna lite ökade en hel del, men jag spar det till efter jul tror jag – har mkt nog som det är just nu.

Ingen hade vart till henne och gjort testet än – när jag närmade mig att bli klar reste de sig en efter en o ställde sig på kö bakom för att göra det.
Näst efter mig var en man på 81 år som vägde 155kg…

1 kommentar:

Hafen75 sa...

Najjs!! Det är bara att goffa hela julen, med andra ord!

Lycka!! :-)