onsdag 14 december 2011

Ojojoj…

Det rusar på. Som ett ånglokomotiv som ångats på för mkt.
Framåt, framåt, framåt. Då man lägger ifrån sig en sak kastas nästa i famnen på en. Tempot är högt, det är mkt att göra och min nya to-do-lista blir allt längre och längre.
Tänkte att om jag skriver den – med vad som behöver göras, shoppas, fixas, lagas o bakas så får man översikt på vad som är kvar att göra… det ville man helst inte veta med facit i hand.

M och jag slog in och inventerade julklapparna igår kväll. Kom i säng närmare midnatt men dock ganska nöjd med hur vi ligger till. Men – midnatt när man kliver upp 5.50 – passar inte mitt liv. Trött som en latsmurf, svår yrsel och värk i hela kroppen – muskler, leder och skalle – det är kämpigt. Jag har semester mellan jul och nyår, skulle behöva ha den innan jul för jag kommer inte orka detta. Är så sliten just nu så jag knappt ser fram emot själva julafton vilket är trist – jag ser mer fram emot då den är över så allt blir lugnt och stilla.

I går var det lucia på dagis. Klockan 14 på S avdelning och klockan 15 på D’s. Superskoj. Älskar mina fina fina duktiga barn och det finns inget bättre än att få vara med dem.
Önskar så att man fick mer ledig tid. 2 dagar i veckan då allt skall hinnas med så man inte haft trevligt i slutändan ändå. Eller kvällarna – hemma ca 16.30 en bra dag och massor att fixa med samt halvtrötta barn och helslut mamma. Sånt waste of time…

Hade tänkt hurta iväg till lokala biblioteket på lunchen, det var inte möjligt att hurta idag så jag skriver detta och sedan skall det jobbas igen.
Har tagit 2 tabletter och hoppas att värken skall försvinna, då kanske livet blir liiiite lättare – eller vad tror ni?

Fy vilket negativt inlägg detta blev. Slut som artist och i morgon är det julpartaj. Känns festligt… jippiee…

1 kommentar:

Hafen75 sa...

Usch och fy...

Kämpa, kämpa... snart är det jullov. Bra att du tagit ledigt lite. Försök att inte fylla de dagarna med en massa måsten också. Man måste faktiskt inte ränna runt som en skållad råtta hela tiden (ska jag säga, förresten...). Och du är inte till nytta för någon om du mår skit. Speciellt inte familjen.

Ta hand om dig!