måndag 19 december 2011

Måndag morgon...

En riktig måndag morgon känns detta som. Stress och jäkt, halsont o svullna öron, mensvärk o långsam trafik, fel skor och genomblöta fötter...

Jag fick inte fortsätta med de p-piller jag normalt äter pga huvudvärken och fick nåt annat istället. Du kan få småblödningar sa de, men att de skulle börja komma efter 10 tabletter och 4-5 dagar efter senaste mensen slutat hade jag inte anat... Och om man nu kommer kalla det för "småblödningar" i slutändan känns som det kvittar för den förlamande smärtan har infunnit sig i tjej-mage-trakten... Intressant vetande va?

Halsont ja, ni vet när det känns så där svullet, svidande och stickande i halsen - framförallt då man sväljer... Där är jag.

Första snön har lagt sig i helgen, och sedan 1.a december eller nåt är det lag på vinterdäck i vårt land. Varför måste alla då åka i 20? Jo - jag förstår oxå att det är bra att köra försiktigt och inte åka snabbare än man klarar av men 20? Klarar man inte snabbare än så på plogad väg med snöblask på finns bussar som gör det.

Nej - Tjo flöjt - nu är tåget i sumpan o jag ska jogga till kontoret. Snart är måndagen över.

Inga kommentarer: