söndag 25 december 2011

Julafton 2011

Natten till julafton, strax efter att vi lagt oss och somnat vaknade D och grät över sin öronvärk. Kul i jul...
M och han var uppe i ca 1,5 timmar i väntan på att få iprenen att hjälpa.
På morgonen klagades det lite.

Vi fixade på här hemma, D fick cars 2 i morgonklapp o det sågs på tv, degades med degen S fick och sedan lektes det med annat.

Jag upptäckte på fm att det börjat rinna ur D's öra och skulle höra mig för om hur de hade öppet på läkarjouren i jul då de sa att inom ett dygn skulle han undersökas o jag fick tid till 15.15, mitt i Kalle o allt med sis o jag tog båda kidsen och pallrade oss iväg. Det rådde ingen tvekan enligt läkaren som skrev ut medicin och skickade iväg oss till Apoteket som tack och lov höll öppet till 16.00 på självaste julafton!

Hemma igen vid 16-tiden o då var huset fullt här hemma, bus, lek, tomte, mat och ännu mera klappar. Dagen tog slut snabbt och vi lade oss samtidigt som barnen. Blev lite annat än vad jag tänkt, kom av mig lite pga sjukbesök mm men det kändes som en bra dag då jag gick i lade mig - illamående som vanligt ;)

Inga kommentarer: