onsdag 7 mars 2012

Familjen sjuk..

D var ju sjuk först, så tog S över. För ett par dagar sedan började M klaga på diverse krämpor. I dag var det min tur. Ont i bäckenet, knän som värker, irriterad svullen hals och nu har jag 38,7 i kroppstemp... F.A.N!

S var feberfri på förmiddagen men vaknade efter lunchsoven med 38,4 i temp - jag ringde dr som lugnade mig - tempen har sjunkit och hon är piggare, skulle det vända får vi komma med en gång. Skönt och bra med läkare som får en att känna sig trygg. Jag tror hon är på bättringsvägen. Hon var pigg och glad då jag lade henne. 37,9 utan febernedsättande. Vi läste och hon var sprallig medan jag låg där under täcket med värkande kropp och knopp och kände hur jag brann.

Det är ändå en skön känsla. När barnen verkar bättra på sig. Jag känner alltid att jag gärna skulle ta mina barns krämpor om det gick. Jag tar över stafettpinnen, give it to me!

Inga kommentarer: