torsdag 15 mars 2012

Torsdag kväll.

Tog mig upp i morse, duschade, hostade, fick upp man och barn, hostade mer, alla fick på sig kläder, host host, alla åkte, host host...

Tidsoptimist som jag blivit på senare dag så var det brottom som gällde för att komma med tåget. När jag stängde av motorn rullade tåget in på perrongen. Slängde på rattkryckan, låste alla dörrar och sprang det snabbaste jag förmådde. Klev på i sista sekunden om man säger så och detta var inte en löptur som jag behövde just nu, fick stå kvar ute vid dörrarna och hosta över halva resvägen.

Jobbat. Segt som tusan gör jag är inte helt 100 än men fick en del gjort. Klämde en sallad till lunch och sen slet jag vidare, hostade och snörvlade, hade ett samtal med dr, jobbade mer och sedan åkte jag hem. Eller nja - tog vägen förbi biblioteket och kikade på de där böckerna jag skrev om tidigare och ja - dem ska jag ha!

Hemma har det ritats, ätits, myst och nu har jag även hunnit sy lite sedan barnen somnade. Nu är det natti natti som gäller!

Inga kommentarer: