lördag 19 november 2011

Barnfritt & fix...

Barnen har åkt till mormor & morfar över helgen. Jag slapp nästan undan huvudvärken i ett par timmar igår. Den gjorde sig ordentligt påmind om jag lutade mig framåt eller vände huvudet snabbt men kom sedan tillbaka i värre styrka på kvällen.
Jag sov som en klubbad säl från 22.30 till 07.22 innan det blev dax att kliva upp för det kändes färdigsovet.
Möter lördagen med en dov huvudvärk men det känns som den får bli en del av mitt liv och jag får försöka bli ett med den. Blir den värre måste jag definitiv söka vård men blir den som den är får jag bita ihop till den förbokade tiden jag har på torsdag. Har inte släppts ur vården sedan ambulansfärden den 27/12 och det stör mig lite att något är så ihållande och jag har lätt hypokondriskt börjat fundera på diverse anledningar.

Förmiddagen har bestått av att städa sybordet och rensa bland tyger och andra prylar medan M slängt upp ny tapet i vardagsrummet.
När jag skrivit detta inlägg och hällt i mig mitt svalnande kaffe ska jag göra en djupdykning i mitt tygskåp i förrådet och få ut lite av de tyger som används mest sällan - vårt vardagsrum har sett ut som f*n senaste tiden.

M slipar nu bänkskiva i köket, senare blir det middag, en tur till farfars grav och seriös julklappsplanering.

Igår fick vi in växsängen i S sovrum:
Hon ska få lite andra sängkläder så småningom....

Vad gör ni?

Inga kommentarer: