onsdag 9 november 2011

Krasslig tjej...

Vaknade i natt av S hostande, konstant hostande. Gav lite nässpray, gav lite vatten i kände att det ångade om hemme. Örontempen visade 38,6. Gav lite Ipren och vi låg och snackade lite. När iprenen började bita blev hon pigg som en mört. Jag bönade och bad. Sova snälla!
Efter kanske 1 timme i 40 minuter somnade jag, vaknade sedan av väckarklockan 5.50 och insåg vem av oss som skulle få stanna hemma. Ställde fram väckningen till 6.15 men innan det väckte M mig.

S har vart pigg hela dagen, nu sover hon så jag vet bara att fram till innan hon somnade hade hon ingen feber - inte sedan i natt, hoppas hon är feberfri sedan också.

Var fräck o tog henne med på lite shopping, mat för några dagar, välling, nässpray och något S själv bestämde att vi skulle köpa - plåster med hello Kitty på. Postade ett paket och körde sedan hem.

Natta S var värre än någonsin. Jag hade själv tänkt sova en hel del men när jag slumrat ca 10 ggr i S inte visade minsta tecken på att falla i sömn övervägde jag att ta med henne ner då jag var så förbaskat hungrig - då lägger hon ner skallen o somnar på 2 sekunder.

Efter att jag fått i mig lite näring blev jag pigg, hamnade självklart vid symaskinen - bästa avkopplingen jag vet - och nu har S gjort tecken på att vakna, somnade om igen men jag ligger brevid henne och hör hur gott hon andas, känner lukten av henne, drar ett finger genom hennes lockar i nacken... Hon känns inte varm, hoppas allt är bra då hon vaknar, hoppas alla mår bra...

Inga kommentarer: