tisdag 29 november 2011

Tisdag @ lunch.

Yepp. Har klämt den färdiga salladen jag shoppade på vägen till kontoret i morse. Har jobbat halva dagen. Har fått veta att väskan jag sytt kommit fram till min vän och det låter som att hon uppskattade den. Jag har planer för flera dagar framöver. Jag har mängder med jobb. Jag har läkarbesök för skallen i eftermiddag och jag är trött och fryser.
Samtidigt ser jag fram så mkt mot jul, har så mkt jag vill pyssla med hemma, har massor med sydda saker som skall ut på Tradera ikväll… Fullt ös.

S vaknade precis då jag somnat i går kväll. Ledsen och knäckt. Ont ont ont i vad jag tror är gaddarna. Jag blev klarvaken, doserade panodilen och hon svalde snällt, rullade sedan över på mage o somnade – gonatt då… Men jag – klarvaken. Hade ju precis sjunkit in i skönaste sömnen och var nu klarvaken. Låg där i nära 45 minuter innan John Blund hade vägarna förbi o hämtade upp mig igen. Så natten startade efter midnatt. Men S sov gott till jag fick väcka henne strax efter halv 7. Jag går upp 5.50 o mer död än levande ställer mig i duschen.
Men det verkar ju vara av att hon har ont någonstans hon inte får sova i ro. Lite ipren eller så tidigare ikväll kanske?

Hon har inte så många tänder än egentligen. Hon har de 4 tänderna framtill både uppe och nere samt första kindtanden vid sidan om både uppe o nere men inga hörntänder än och inget mer. Har för mig att D fått alla tänder nästan då han blev 2. Så nu skall det väl spruta ut gaddar hela julen…

Skulle fixa med lite paket till barnens kalendrar idag men orkar verkligen inte, fryser för mkt och är trött så jag är glad att jag lyckas hålla mig sittande på min stol. Får bli i morgon. Och då kan jag inte skjuta på det längre för det är sista dagen.

Nu skall det jobbas lite. Later!

Inga kommentarer: