tisdag 28 februari 2012

Åker tåg..

Normalt sett sitter jag vid mitt skrivbord vid denna tiden. I går och idag har dock vart konstiga dagar. Då D är sjuk så får jag både lämna och hämta S på dagis vilket ger mkt kortare och stressigare arbetsdagar.

När jag åker med sena tåget brukar jag få vänta lääääänge och det efter att ha lämnat båda barnen, idag fastnade jag i en diskussion om förskolan med pappan till ett annat barn på dotterns avdelning och fick mer eller mindre köra rally i snöhalkan för att hinna med tåget. Det var en intressant diskussion - kommer starta nya tankar för mig och jag tror jag behöver prata mer med den pappan och även höra med andra föräldrar.

I morgon får det nog bli jag som stannar hemma med D. Två gånger i natt har de fått tvätta hand ögon för att de skulle gå att öppna. Febern är borta men så har han en rätt jobbig hosta.

Jag har blivit erbjuden att sälja/visa mina sydda saker i en liten butik i Bålsta om en tid. Denna chansen tänker jag ta och jag får nog ta fram lite vår/sommarsaker att sy innan dess också. Planering pågår :)

Nu är vi i sumpan, dax att ta långa benet först och rusa till jobbet :)

Inga kommentarer: