onsdag 8 februari 2012

Varva ner...

Varvar ner, försöker iaf. Har sytt för brinnande livet. S har kört feber idag också - den mildare varianten tack och lov men när 17 ska hon bli frisk?
Jag blir stressad av att vabba, får dåligt samvete mot jobbet.

Det hände en olycka här hemma i förmiddags, slutade väl tack och lov men jag fick ringa lite vårdkunniga människor innan jag vågade pusta ut, känner mig som den dåliga mamman och tackar den/det/dem som skall tackas.

M kom hem med D, S hade målat en teckning till D som hon med glädje och stolthet överlämnade. D blev glad, sa att hon var hans världens bästa syster och gav henne en kram - mina fina!

Korv med bröd till middag, ungefär vad vi orkade med av det som fanns hemma. Under hösten gjorde vi en matsedel som passade våra behov, den var smidig att följa och vi skötte oss - skall återuppta det - vi behöver det för att inte stå handfallna varje dag med allt i frysen, nästa veckas to do!

I morgon är det min tur att åka ut i världen - jobbet kallar, skall sitta där och skämmas för att antagligen inte vara där på fredag igen.

Väntar ett spännande telefonsamtal de närmaste dagarna. Håller en tumme och bär telefonen med vart jag än går.

Nu - sömn. Om det går. S sover väldigt oroligt, jag har för mycket i skallen.

Inga kommentarer: