tisdag 21 februari 2012

Fettisdag…

I dag är det den stora semeldagen. Jag invigde den med att väga och mäta mig för att det inte var igår direkt.

Kläderna hänger – folk kommenterar – jag går ner i vikt. Frågan är varför?
Jag motionerar inte, jag håller ingen diet mer än att jag slutat äta gluten igen sedan en tid tillbaka – men inte ens detta har jag hållt till 100% för jag inte orkat med då man är hos andra. Mår inte sämre då jag äter gluten ibland heller så jag lägger inte så stor vikt på det.

Ja, vikt var det ja…
Den 18/2 2011 vägde jag 81,5 kilo och hade ett midjemått på 90 fylliga centimetrar.
Den 21/2 2012 väger jag 69 kilo och har ett midjemått på 73 centimetrar.

Jag hade satt ett mål till årsskiftet på 70 kilo och 74 cm. Nu har jag ett BMI på 21,8 och spannet 19-25 är normalvikt på BMI-skalan så nu ska jag ju inte ner mer i vikt… hur stoppar man då detta? Eftersom jag inte motionerat över huvud taget medan jag tappat i vikt kanske det är dax för det nu då?! Motionera så jag bygger lite muskler och går upp i vikt av det samt får fart på kroppen i övrigt… så får det bli – skall bara bestämma när/var/hur.

Min tanke rent spontant är – promenader medan det är halt, sedan springa när det blir bart och så småningom (kanske till hösten?) skaffa kort på 24/7 och hänga där ett par gånger i veckan.

Hur som – nu räcker det. Och vem hade trott att man skulle säga så någon gång?
Min fina gamla exceluträkning för att nå målvikten visar nu på MINUS på alla poster. Så ska det ju inte heller va!

Inga kommentarer: