onsdag 15 februari 2012

Tystnad...

Det har vart tyst här. Det har vart mkt senaste dagarna. S körde sitt feberrace förra veckan. På torsdagen var hon ännu inte helt frisk och jag insåg att hon skulle vara hemma från dagis veckan ut innan hon skulle hinna bli så frisk att man tillåtits lämna dit henne.
M skulle jobba hela helgen och jag kände mig smått stressad över hur jag skulle lyckas underhålla barnen så länge.
På torsdag em på väg hem från jobbet beslutades att jag skulle ta mina gryn och åka upp till mor & far över helgen. Det blev panikpackning och då vi ändå skulle vara hemma på fredagen så åkte vi redan på torsdag kväll.

Vi roade oss alltså "hemma" i helgen - det var superskoj! På fredagen vaknade S feberfri och det höll i sig medan hon blev pigg som en mört så vi har hunnit testa lite skridskoåkning, pulka, skidor, snöskoter och massa god mat. Hade inte kunnat ha det bättre hemma i Bålsta på ngt sätt.

På söndag em var det hemfärd. D kraschade skallen i mammas byrå just då vi skulle åka, det blev ett ganska djupt hål, kom en hel del blod och gjorde väldigt ont - dålig timing :(

Hemma lade vi trötta barn och packade upp samt förberedde för dagis på måndag morgon.
M lämnade barnen o jag missade tåget pga att jag inte tänkte mig för och fick gräva fram bilen under all is och sedan skynda iväg. Vid tåget blev den illamåendekänsla jag vagt kännt av allt värre och jag lånade toaletten och konstaterade att jag inte skulle sätta mig på ngt tåg så jag skyndade hem igen. Sprang mellan toa och soffa och frös så jag skakade. Sov massor och fick ringa M som fick agera kurir och kom hem med blåbärssoppa. Under hela måndagen var allt jag fick i mig ett ynka glas soppa.

Tisdagen var på samma sätt men på eftermiddagen chansade jag och åt lite pasta och hjärtfalukorv. Gick ok.

I dag kunde jag inte stanna hemma mer och tog mig till jobbet. Det har gått helt ok även om magen inte riktigt vill ha mat samtidigt som jag inte har ngn ork att tala om. Ikväll känner jag mig mkt piggare och har dessutom sluppit den hiskeliga huvudvärken jag dragits med hela tiden annars. Allt beror till 99,9% av en sak jag åt på söndagen och *peppar, peppar* så har ingen annan blivit dålig vilket jag hoppas vi slipper oxå!

Igår var det alla hjärtans dag och jag fick en underbar bukett rosor av mina 3 <3.

Ett par bilder från helgen:

Nu - Natti!!

Inga kommentarer: