måndag 6 februari 2012

Pust...

Jag hatar verkligen när barnen är sjuka. Det är kaos och katastrof i kroppen.

S mådde ok idag - trots febern. Hon dricker och äter tack och lov duktigt än osv. 37.4 mätte jag tempen till på eftermiddagen och gladde mig åt att febern redan verkade ge sig. Strax där efter sa hon att hon frös och tidigare siffror var drömsiffror - vi var tillbax på 39,4.

Hon lade sig på soffan medan den värsta frossan bröt ut och underbara fina S satt och strök henne på håret.

Hon fick en dos febernedsättande, somnade utmattad i sin säng, andas tungt och häftigt men sover. Nu fick hon lite mer medicin och hinkade i sig en hel del vatten innan hon återgick till sovandes - en temp på 39,2 fick jag.

Ställer klockan för kontroller - sista ställda tiden 5.50 är för att jag ska åka till jobbet. Håller tummarna så hårt jag kan för att hon sover sig friskare i natt.

Inga kommentarer: