tisdag 28 februari 2012

Vårkänslor…

Sist jag var utomhus var i morse då jag klampade fram i 3 cm nysnö och det var 2 plusgrader som gjorde snön blöt och tung.
Jag körde i snömodden till tåget och tog mig till jobbet. Sedan har jag setat inne sen dess, jobbar och stirrar in i datorn, lyfter blicken emellan åt och kikar på snookern på tv för att sedan åter sjunka in i mina siffror och rapporter.

I ögonvrån ser jag ljuset, solen strålar och det ser ljust och fint ut. Kikar på termometern neranför huset och den visar på +7 grader. Sätter mig återigen på stolen och stirrar i datorn. Startar Spotify och lyssnar på Timbuktu, känner hur det börjar spritta i kroppen, våren börjar tränga sig på på riktigt. Den retar mig så där lagom för att störa mitt jobb… mina tankar vandrar mot planteringar och sandlådor, regnkläder för barnen, mina fröer… försöker tränga bort allt och stirrar lite hårdare på rapporterna…

Hemma har jag en sjuk prins. I morgon ska jag vara hemma. Hoppas det blir så här fint väder så man kanske kan klä på sig och bara kliva utanför dörren och trycka ner fröna i krukorna… hjälpa våren lite på traven… snart är den här…

Snart är de här…IMG_3016

Inga kommentarer: