måndag 6 februari 2012

Sjukling.

S sov oroligt i natt. Vid 3 klappade jag på henne och kände att hon var het som en kamin. Ner o letade som en yr höna efter termometer, mediciner mm. 39,7 var tempen så hon fick lite Ipren, drack sedan en välling innan hon bad att få sova brevid mig. Det fick hon såklart men det blev inte mkt till sömn inte. Vid 6 väckte jag M så han gick o gjorde sig i ordning och körde D till dagis medan jag skyndade tillbaks till sängen och lyckades knipa nästan en timmes sömn till innan S säger "räcker nu mamma" och det är slut.

Hon är seg och blir varm direkt febernedsättande slutar funka... Inget annat vad jag märkt än så länge så det är väl bara att avvakta. Och hålla tummarna.

Söt som socker är hon i vilket fall...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jobbigt med sjuklingar. Alice hade sådär förra veckan. FEM DAGAR med feber blev det, lite snor lite rossel men mest feber. Verkade dock "bara" vara virus ...

Maria

Madde sa...

Visst är hon söt som socker och roligt att se att det inte bara är vårat lilla bustroll som får svintohår :)

Kram Madde