tisdag 24 januari 2012

Det där med sömnen...

Ska skriva ett par rader om ett stort problem jag har just nu. Jag kan INTE somna på kvällen. Jag är trött hela förbaskade dagarna, kommer hem och umgås med underbara familjen, äter middag, leker, gör kvällsrutiner, nattar barn, fixar lite, syr, lägger mig o så ligger jag och stirrar i taket - pillar lite på min telefon, kollar några saker, försöker sova, gör ett snabbt besök på damrummet i sedan är jag typ pigg en stund, spelar ngt spel, försöker sova, tänker på allt jag vill och ska sy...

Så håller det på - tills klockan passerat midnatt med råge, tills den närmar sig ett, sen ngn gång - pang bom somnade jag. Klockan 5.50 plingar det för väckning och jag är trött så jag mår illa, trycker på snoozeknappen, somnar om. 9 minuter senare sätter dörrklocksljudet igång igen, jag MÅSTE ta mig till duschen om alla ska hinna till sitt.

Vinglar ner för trappen, duschens stråle gör ont i min sovande kropp, kliver ut och går upp för trappan. M går in i duschen, jag kryper ner brevid D, kämpar mot sömnen som drar i mig när allt blivit för sent, ställer mig motvilligt upp och tar fram kläder till barnen, väcker dem och alla är iväg 20 minuter senare.

På tåget blir jag illamående, på jobbet har jag svårt att fokusera, vill bara sova! Åker och hämtar upp barnen, äter middag - så trött. Allt börjar om - ligger sömnlös i sängen... Som nu.
När en vecka gått med nästan varje natt under 5 timmars sömn... Jag är sååå trött... Sova? Kanske. Ska gå på damrummet en snabbis o sen kan ni läsa från början vad som kommer ske...

Hoppas ni sover gott iaf!

1 kommentar:

Hafen75 sa...

Stackare!
Jag har också sömnproblem lite då och då. Det kommer och går. Har hållit på så i omgångar sedan tonåren.

Mitt tips: träna på kvällen! Visst, det blir en kick först, och man blir skitpigg, men man somnar gôtt sen! Träna inte alltför sent, bara.

Har funkat för mig när det är som värst.