onsdag 4 januari 2012

Onsdag kväll...

Jag ligger i sängen men kan inte sova. Är så trött så ögonen värker men sova - det är inget för mig. Jag lyssnar på blåsten som härjar utanför fönstret, på maken som snarkar från sonens rum, är lite hungrig, lite kissnödig och saknar mina barn enormt mkt.

I dag har jag jobbat mer än jag brukar, fått mkt mer gjort än jag brukar och passade dessutom på att jobba över en del.

Jag har varit grymt yr hela dagen dessutom. Så där jobbigt så man inte riktigt vet hur det ska sluta. Det är drygt. Nästa steg i försöket att lösa detta problem är sjukgymnastik. I morgon bitti redan faktiskt. Före jobbet ska jag gå o se om jag kan få hjälp att lossa på mina alldeles för spända muskler o senor, går det inte med det står en röntgen av skallen på tur. Skönt med en plan. Min kropp samarbetar tyvärr inte så ofta. Dock har turen varit sån att ena dagen är jag yr och nästa håller huvudet på att gå i bitar, hoppas det inte blir så denna gången.

På fredag ska jag resa efter mina gryn. Upp till älskade Mora. Jag har letar julgransplundring här i Bålsta, sån riktig som man alltid gått på i bygdegården då jag var liten, verkar inte riktigt finnas. Däremot blev jag överlycklig då jag såg att den blir i min hemby i helgen, men upp som en sol och ner som en pannkaka och det stämmer för sedan såg jag att den var på söndagen kl 15-17 vilket är för sent om man ska hinna köra hem.

På måndag måste jag vara ledig då det är planeringsdag på dagis och M måste jobba, så kan det gå.

Nej, om man skulle ta o sova... Maken gör det iaf... Han snarkar så det hörs ända in hit... Tur att han lade sig där inne ;)

Gonatt då!

Inga kommentarer: