fredag 6 januari 2012

Röd fredag...

Skrev senast i onsdags tror jag. Vi blev ensamma hemma på tisdag eftermiddag då barnen åkte till mormor och morfar. Jag har sytt och lagt ut annonser på tradera då jag inte jobbar - vilket jag gjort mer än jag brukar - tills i går.

Vaknade torsdag morgon med huvudvärk, lite som jag väntat mig då jag hade sån yrsel på onsdagen - jag börjar kunna det här nu.
Hade tid hos sjukgymnasten, passande, och när jag vart där ökade huvudvärken ett par knäpp vilket gav mig det enda alternativet att åka direkt hem.

Hemma tog jag tabletter, käkade och drack en kopp kaffe. Vilade hela dagen igenom utan ngn avsevärd förbättring. När M slutade och kom hem ville han koppla av med en film och jag gjorde mitt bästa för att hänga med men det gick sådär.

Till middag gjorde vi pizza och sedan var det en lugn avslutning på dagen. Somnade som jag vaknat - med huvudvärk. Startade även denna dagen på samma sätt och det känns som den blivit ett par grader värre under dagen, dagen som spenderats i en bil som flyttat mig ca30 mil norrut, till ett snöigt och kyligt - vackert färnäs.

Det var en glad D som tog emot, S har sovit sen vi kom fram. Alla utom jag och hon har åkt till "budi" och jag tänkte vila ögonen i ett par minuter om det hinns med.

Inga kommentarer: