torsdag 18 augusti 2011

Dagisuppdatering.

4 dagar avverkade på dagis för båda mina små. Hur går det då?

D är lite nere då han lämnas men redan då M vinkar till honom i fönstret skrattar han med de andra. Han har träffat S på skolgården och frågat henne hur hon mår osv. D svarar att han haft mkt skoj på dagis då man frågar osv.

S. Ja... Dag 1 var M på hennes avdelning med henne i en timme. Halva tiden satt hon i M's knä och ropade på "haaaaniel", sen sprang hon runt och lekte men undrade ff vart hennes bror var.
Dag 2 lekte hon direkt tror jag.
I går följde M med en stund o fick sedan gå och sitta i personalrummet en timme.
I dag när de kom till dagis så öppnade M hennes jacka, hon sprang ifrån honom och tog av sig jackan och vände sig sedan om för att vinka o lämna honom. Jaha... Hela planen på att vinka i fönstret och tankar om hur det hela skulle gå var bara att glömma.
S berättade glatt för mormor i telefon att "gagis"...

Hoppas att det fortsätter! Nästa vecka är det jag som ska sköta det hela i 2 dagar, hoppas det funkar då med :)

2 kommentarer:

Heidi sa...

Va härligt att det går bra. Visst får man vara beredd på bakslag men vilka barn har inte det :)

Har försökt morsa på dig på Facebook men du verkar aldrig vara online samtidigt som mig, synd! Var inget speciellt jag ville bara snicksnacka lite!

Hoppas du mår bra, Kram Heidi

Heidi sa...

Allt är okej än så länge. Visst har hon lite gaser som vill ut och lite magknip och så men jag hoppas att det stannar där.... hon gapar absolut inte lika mkt som bror hennes gjort iaf ;)

Jag är förvånansvärt lugn både i magen och huvudet trots att jag får mata ett par ggr varje natt. Går bar så länge Patrik är hemma får se hur det blir sen när han börjar jobba. Men det är ju ett tag kvar.

Bara hänga med i karusellen!

:)