onsdag 10 augusti 2011

Höst…

Mina sinnen säger mig att hösten närmar sig. Mina känslor säger mig att hösten är på intåg. Här om dagen då vi var ute o lekte flög flyttfåglarna i sin plogformation över våra huvuden. Det har blivit kallare vindar. Allt som blommat börjar gå i vila. Barnen behöver ett plagg extra då vi går ut.

Mina känslor välkomnar hösten. Jag började idag “längta” efter att få gå i den mångfärgade världen med alla löv på backen. I det kallare friskare vädret med en sol som strålar och sparka i lövhögar. Jag tänkte på värmande ljus, en kopp te och en skön filt.

Det slog mig att jag inte får missa höstmarknader i år. Inte heller julmarknader. Börjar tjuvkika när de jag vill gå på hålls för att jag inte ska missa ngt som jag alltid gör. Lägger in i almanackan… Jag ser fram emot allt. Sommaren ÄR över, ingen ide att sörja över det – kommer en ny nästa år. Nu förbereder jag mig mentalt på höst. Sedan vinter.

Pulka, overaller, ska ta mig tid att göra fika och gå ut med barnen o äta. Julmarknad, lucia och sedan julpynt i huset. En jul hemma och på det kalas, kalas och kalas. 3 stycken kalas på dryga månaden skall hållas.
När kalasen varit blir det februari… sen är det snart dax för vår igen. Underbar härlig vår med bristande knoppar och sedan blommor, värme, semester…DSC03113

Vart tar tiden vägen?

2 kommentarer:

Linda sa...

Du har så rätt, Anna....
Hösten är vacker!
Och vad gör det att det blir vinter, för den har ju sin tjusning den också (tycker dock INTE om kylan, brrr)
Men alla årstider behövs, sommaren är inte allt :)
Ha en fin kväll!

Josefine sa...

Helt rätt anna!