måndag 22 augusti 2011

Inskolning.

Idag och i morgon är det som bekant jag som sköter inskolningen på dagis. Lämna S gick helt ok, hon blev lite ledsen då vi gick o samma hände med D. Ingen har hört av sig på dagen och jag har kört benhård städning. Så hård att jag i detta klibbiga väder dessutom blivit genomsvettig. Vardagsrummet är klart. Nästa rum jag började med är långt från klart - lekrummet. Men det är väl bara att köra vidare.

Fick göra en paus nu för att hämta hem lilla S. Hon satt snällt på en stol och åt med god aptit. Glad som en lärka. Hon åt utan hakklapp och var i princip helt ren, potatismos o allt. Hon drack ur en pipmugg utan pip - å var ändå torr... Tack dagis!
Däremot hade hon vart ledsen på förmiddagen. Snälla D hade gått för att trösta vilket hade resulterat i att även han snart var ledsen.

S ligger här hemma i sin säng och pratar med nallarna. Jag tog vagnen och spurtade iväg efter henne. När hon somnat ska jag klämma i mig ngt ätbart, försöka göra lekrummet någorlunda klart, rota fram vagnen som ska stå på dagis och sedan är det D som ska hämtas vid 14.

Ingen rast och ingen ro. Däremot så ser jag arbetet som en tidsinvestering. Allt jag lyckas få ordning på dessa dagar frigör tid för alla kvällar framöver. Då mina beställda mönster kommit. Då behöver jag kanske inte städa hela dagarna utan kan sy istället.

Nu är det tyst från Fifis rum - mat!

Inga kommentarer: