torsdag 11 augusti 2011

Vikt/kropp/hälsa.

Pratade i morse med en kille på kontoret om det som står i rubriken. Eller, egentligen pratade jag med en annan kollega och han hörde och kom och frågade vad jag hade för mål, vart ville jag nå genom att ändra kost och motion… Jag svarade och fick så himla mkt bra tips, det taggade mig enormt. Det är svårt att ändra saker då man inget kan. Var inte alls länge sedan jag pga ointresse knappt visste vad för mat som innehöll kolhydrater och vad som innehöll proteiner. Sant!
Nu har jag fått lite mer hum, jag ändrade ju lite på kosten i våras och det gav resultat så nu ska jag banne mig ta tag i detta på riktigt! Nu ska de där andra kilona jag vill bli av med ryka all världens väg de oxå. Sen skall det trimmas på det. Nästa sommar ska jag banne mig inte skämmas på stranden.
Visst – jag har ju mina fina bristningar som gör en värlskarta på magen men dem går inte att göra ngt åt och de kommer blekna, bara magen sitter där den ska.

På måndag börjar jag!

Inga kommentarer: