söndag 21 augusti 2011

Mammadagar...

Söndag kväll. Dax att sova - för länge sedan till och med. Men jag ska inte till jobbet i morgon, inte på tisdag heller. I 2 dagar nu ska jag sköta inskolningen på dagis för mina pluttar. Mattias ska rivstarta på jobbet.

Har vart dålig på att skriva i ett par dagar nu. Helgen har vart full med aktiviteter. På lördagen städade vi fint i hemmet, på eftermiddagen kom vänner på besök. Barnen lekte och hade skoj. Vi vuxna snackade och hade mkt trevligt och så var det smarrig mat till det. Och dryck. Var till och med sega idag.

Förmiddagen lade vi på att städa, igen. Efter lunchsoven lagades en tidig middag och sedan testade vi den nya lekplatsen här i samhället.

Barnen lade sig tidigt, jag röjde köket, vi har sett en film och sedan slog det mig att idag var sista dagen hm hade sin rabatt med 10% på barnkläder så det blev en snabb order och så tog jag äntligen tag i att beställa några mönster jag vill ha att sy efter.

Nu står soptunnan på vägen, jag ligger i min säng och fnular så jag inte glömmer ngt till dagis i morgon.

Känns på ett sätt jobbigt. Det har gått jättebra för M med inskolningen i en vecka o det har känts superbra men nu ska jag gå och lämna mina älsklingar. Nu blir det mer på riktigt för mig...

Min plan är att åka hem och tvätta och röja. Min dröm hade vart att få sätta snurr på symaskinen. Den får nog vänta till tisdag...

Hur som så måste jag sova nu!
Fridens!

Inga kommentarer: