fredag 19 augusti 2011

Trött…

Jag är hela tiden så trött. Mornarna är sega, dagarna gäspar jag mig igenom, eftermiddagarna längtar jag till kvällen, kvällen längtar jag till natten.
Så går jag och lägger mig på gränsen till för sent varje dag och allt börjar om.
Anledningen till att jag lägger mig för sent är att jag inte är trött nog i kroppen.

Det finns en lösning på detta. Motion.
Skulle jag börja motionera skulle jag även bli fysiskt trött och kunna sova bättre och bli piggare både i psyke och kropp.
Men jag är ju för trött för att motionera…

I går var tanken att jag skulle sätta mig på träningscykeln. Ni vet – bara en kvart eller så för att jag skulle ha det gjort. Men nepp, dundersnorig med feberkänslor och ont i kroppen. Det var mer omöjlighet än ett alternativ. Så nu sitter jag här, morgonens andra kaffe, slökikar på saker medan jag startar upp alla mina program jag jobbar i och ser väldigt mkt fram emot helgen för jag kaaaanske har möjlighet att orka med ngn slags träning dagtid?!

Inga kommentarer: