onsdag 8 juni 2011

Efter regn?

Ja, nu får det vända faktiskt – inte vädret dock utan allt som händer.

Sofie körde igång igår igen. Panikskrik, 35 graders kroppstemperatur och tröstlösheten själv. Vi tog upp henne, ringde 1177 o hon somnade i min famn med en filt virad runt sig. Vi beslöt att stanna hemma denna natt och jag bäddade ner henne brevid mig i dubbelsängen med ett tjockt täcke över oss. Hon sov gott men lite oroligt, svettades och var iskall.
Jag vaknade en gång i timmen ungefär, tog tempen och kände på henne. Tempen steg och vid 5-tiden var den på 36,2 i alla fall.
Vid ett par tillfällen var jag oxå uppe o slungade en handväska efter en geting. Sofie åt en välling o sen var det godmorgon.

Bilen skulle in på omlackeringen idag. Nu ska den bli “hel” igen. Daniel o hans vän hjälpte ju så sött till att gnugga bort fågelbajs med varsin vass pinne, jo – fågelbajset är borta men det är även lacken. Typ överallt. Tror taket är det enda som klarat sig ok. Detta innebär att vi nu är utan bil i 1,5 vecka… liftade med en snäll granne i morse. Får se hur det blir resterande dagar, måste hur som helst pumpa däcken på min cykel för jag gissar att ngn morgon blir det cykel till tåget.
Snyltare har vi oxå… klev in på toaletten i morse och ser hur det kryllar på hela golvet – av myror, små små myror, små äckliga myror. Gick ut i hallen o ser hur golvet rör sig där med, och köket… invasion! Fan osså… vi har detta en gång per sommar verkar det som – de bestämmer sig för att flytta in i huset. Lyfter man på en sak som ligger på golvet har de redan börjat bilda koloni där – fan så äckligt. Inte lätt att ställa ut gift åt höger och vänster heller då man har barn som tycker det mesta är av intresse.
Mattias ringde nu på förmiddagen, han undrade om man kunde gå o lägga sig – dra täcket över skallen o när man kikar upp igen har denna dagen aldrig funnits. Tvättmaskinen hade pajjat. Ballt. Och så lägligt. Semestern blir numera hemma runt vårt hus eller max cykelavstånd. Måltiderna kommer bestå av makaroner o korv…
Nej, men det känns som att allt kommer så lägligt. Gör det inte?
I morgon är det tänkt att vi ska ha sommarmiddag med jobbet. Jag har aaaaalltid ngn j*a anledning att jag inte kan va med. Seriöst så måste alla på jobbet tro att jag ljuger. Denna gången är min anledning Sofie. Är inte så sugen på att sitta på en middag på söder hela kvällen då risken är stor för en ny tempdipp… Nepp, det var det. Nu ska jag återgå till mitt slit.
Var bara tvungen att ventilera lite.
/Annapanna

Inga kommentarer: