tisdag 7 juni 2011

Tråkstart!

Ja, Sofie sover som en kratta varje natt nu, skriker och hojtar mest hela tiden, blir tyvärr inte mkt sömn så.
Detta gjorde idag att jag försov mig en hel timme. Stress, stress!

Vi brukar ta en timme på oss att bli klara, Mattias o jag - idag fixade vi det på 30 minuter. Blåa faran fick gå extra snabbt o jag var på stationen 30 minuter efter att jag gjort upptäckten att jag missat väckningen (skyller på att jag inte är helt med på hur det funkar med iphonen.

Det fanns några få parkeringsplatser kvar, vilket jag hade tvivlat på när jag körde hit. Jag rusade upp på stationen o alla stod snällt o väntade på tåget som skulle gå 07.54 men det stod inget på ankomsttavlan om det men ingen blir ju förvånad då sj tyvärr sällan gör många rätt... Surfade in på sj's hemsida - djupt tacksam för modern tekniks framgångsrika utveckling (1991 fanns hela Sveriges internet samlat på EN cd-romskiva!!!) tåget inställt!
Inte ett ord i högtalarna, inte ett tecken på perrongens digitala tavla... Nada!
Å tåget skulle kommit från Göteborg så vid den tidpunkten det skulle gått från Bålsta så har de nog mkt länge vart medvetna om ändringen...

8 minuter efter beräknad avgångstid säger en kvinnoröst i högtalarna att det inställda tåget ersatts med bussar... Inte vartifrån eller när de ska gå...
Med 8 minuter efter beräknad avgångstid måste även sj vara medvetna om att det endast är 20 minuter kvar till nästa tåg kommer. De bör oxå vara medvetna om hur mkt trafik det är på vägarna in mot stan och hur lång tid det tar att åka bilvägarna...

Jag står kvar på perrongen, det gör även alla andra. Ska avsluta detta och kolla så att tåget som ska gå om 3 minuter nu tänker komma.

Men vilken makt de har, bara från Bålsta är vi nu minst 15 pers som kommer försent till bl a jobb idag, tack för det sj!

Update... Nästa tåg är redan minst 10 minuter sent... Why? Jag försov mig inte med flit, jag behöver inte straffas!!

/annapanna

Inga kommentarer: