onsdag 15 juni 2011

På plats.

På plats på kontoret. Dagens tråkigheter var inte slut då jag stängde ner datorn igår.
När vi lagt oss kom Mattias rätt snart in och upplyste mig om att D hade 39,1 graders kroppstemperatur, han hostade dessutom ordentligt hela natten. Varför blir jag inte förvånad? Med en resa inplanerad inom snar framtid så är det mer regel än undantag att det skall komma som ett brev på posten.

Sjuk D = ingen mer inskolning på dagis denna veckan. Det innebär oxå att jag inte behöver oroa mig för att missa tiden på morgondagens grillkväll utan vi kommer inte kunna gå. Däremot tänker jag packa för att åka till Dalarna som planerat och hoppas på det bästa.

När vi skulle upp till mamma o pappa vid jul så spenderade M natten på barnakuten med D då han hade öroninflammation. När vi skulle åka till Varberg i påsk så var M med D på jourläkarcentralen kvällen innan då han även då hade öroninflammation… Ngn som är villig att sia om vad som pågår nu?

Kom i alla fall i tid idag. Har redan dragit igång med mina sysslor. Har denna + 2 dagar till innan jag har semester. Oh yes! Hur mkt motgångar man än har då och hur mkt sjuka vi än är så kan vi hjälpas åt med allt. Eller nja, det kan vi ju inte – jag blir ju själv med barnen i en vecka. Fast inte själv – själv. Bara själv utan Mattias. Istället kommer jag ju vara där jag helst av allt vill bo, där jag har mer hjälp än någon annanstans – i Mora.

Kom sent i säng igår och med en S som sov oroligt just då och D’s hosta gjorde att jag inte somnade förrens vid midnatt… Vid 5.40 väckte S mig för att hon var hungrig… ca 5h40m sömn… det är för lite för mig. Ikväll ska jag packa o så ska jag banne mig försöka sova i tid… vad nu det är!?

Inga kommentarer: