måndag 6 juni 2011

Firat sveriges nationaldag!

Vilken skillnad det är att ha barn. Mot innan alltså. Man firar saker på lite annat sätt. Nu är det roligaste oftast de enkla sakerna. Att sitta i gräset under ett träd och äta. Att gå till strandkanten och kasta stenar i vattnet. Att jagas…

Vi drog ut till Krägga Herrgård där Micke o Jennie arrangerat ett härligt firande. Det fanns mat, fiskdamm, barndisco, ponnyridning, fika, Mälaren och stooor gräsmatta att busa på. Ngt som förundrar mig vart jag än kommer är hur många människor jag faktiskt “känner”. Alltså – inte känner som nära vänner utan som man träffat så pass mkt att man “bör” morsa på. Överallt finns de. Oftast är det jag och inte Mattias som får stanna o byta några artighetsfraser. Mattias har bott i Bålsta sen 1976 eller nåt – jag från 1998. De lär ju inte bli färre heller iom hobbys som barnen kommer ha, skolor osv.

Vi tog med oss vår vän Janos, var länge sedan vi träffats nu så det var underbart skoj. Även Mattias mamma var där med barnens kusin.

Vi käkade lite då vi kom fram.

004007
Vi fiskade självklart fiskdamm.  017018019
O så tog vi oss ner till vattnet för att kasta lite sten o kolla läget.020023024014
Bus och spring med kusinen.
028029030
Kusin Melvin följde med hem ett tag o busade vidare.039
Även Sofie var på bushumör.
040042043044
Så åt vi smarrig middag… alla ser helt förstörda ut dock…
046047 
En trött Sofie somnade rätt så snabbt vid läggning, Daniel ville inte att Janos skulle åka hem men slet sig till slut och somnade någorlunda han med.

Jag ska iväg o jobba i morgon, trots långt ledigt o uuuunderbart väder så är det dax igen. 2 veckor kvar till semestern “bara”, idag känns det som den gärna hade fått börja nu.
Och det är egentligen bara idag vi vågat göra saker o vara ute, innan har ju Sofie inte mått så himla bra.

Hoppas ni haft en underbar nationaldag!

/Annapanna

Inga kommentarer: