onsdag 15 juni 2011

Min prins...

Ja, min D verkar ha sån otur med sina förkylningar. Men till att börja med är han nästan aldrig förkyld bara, det brukar visa sig förr eller senare att det är öronunflammation han har.

Vet inte hur långt tillbaks det är men vi tar senaste 6 månaderna... En handfull dagar innan jul hade vi planerat att åka till Dalarna och njuta av vintern (som iofs blev för kall att njuta av..). D blev risig o pappan fick köra till Ackis mitt i natten för att få bekräftat öronunflammation och få penicillin utskrivet.

Sportlovet - vi hade roligaste planen ever! En vecka hos sis i Mora, bus, lek o mys... Vattkoppor... S körde en parallell med magsjuka.

Påsken - Varberg, kvällen innan var pappan till jourläkarcentralen med D o fick penicillin mot öronunflammation. Nu sliter jag som en galning på jobbet inför semestern, här hemma jobbar maken på med kidsen. I går kväll var D lite hostig o hade 39,1 ikväll har han 39,5 o då var det 3,5 timmar sedan han fick Ipren...

Bara hålla tummarna nu då... Skulle gärna vilja slippa läkare o mediciner denna gången, skulle vilja att det är en vanlig förkylning... En vanlig ENKEL förkylning... Bli frisk snabbt nu min prins!!

Inga kommentarer: