tisdag 14 juni 2011

Mornar..

Mina mornar skiter sig allt oftare. I morse skulle jag få åka med en väldigt snäll granne till tåget o så försov jag mig.. Att det blev stressigt skiter min andra hälft totalt i. Minns då det var ombytta roller o han skulle till jobbet, han hade inte ens ett tåg att passa utan kunde åka bil hela vägen och då så duschade han, klädde sig o gick ut i bilen o åkte, hur och om jag lyckades göra mig i ordning före dagis mm det hann inte han med att bry sig i. Jag blev klar på typ en kvart i morse, men sen var det bara att sitta i soffan o vänta medan Mattias rakade sig, duschade osv. Då blev jag inte ett dugg gladare. Så nu sitter jag här på tåget, kommer för 4.e dan på 2 veckor komma på tok för sent till jobbet...
Vi har inte stämpelklocka, vi har inte bestämda arbetstider, vi har ingen som sitter o registrerar minutrar... Jag är i princip alltid först på plats men jag vill göra mina 8 timmar och jag vill komma hem så tidigt som bara är möjligt. Då är det bra att komma in så tidigt som möjligt...

Ja ja, ska försöka bättra på humöret tills jag kliver in på kontoret, annars blir nog hela dagen seg. Har knappt fått sova i natt så piggt och lättsamt kan jag nog glömma ändå att det ska bli...

Hoppas ni får en bra dag!!

4 kommentarer:

Lycklig fru sa...

Nästa gång (vilket jag inte hoppas att det blir) så tycker jag helt enkelt att du ska strunta i din bättre hälft.
Gör dig klar och åk! Sen får han sköta sig bäst han vill. Så som du fick göra.
Han skulle väl inte ens iväg till dagis idag? Daniel är väl hemma nu?

(Hoppas ingen tar illa upp nu... )

Annapanna sa...

Tack Sofia!
Tar nån illa upp får de stå för det!

Problemet är att det inte är han som drabbas om jag struntar i honom... det är barnen.
O just idag skulle de till dagis - 09.00 - för inskolning på nya avdelningen, men klockan 7 var det 2 timmar kvar tills dess...

Kram på dig!

Madde sa...

Jag håller med Sofia. Är han hemma får han sköta rullijansen och oftast fixar de det bättre än vad man tror :)

Kram Madde

Therese sa...

Hej!
Ja jag instämmer med tidigare talare. Behöver han bilen hemma eller kan inte du ta bilen o parkera vid pendeln? Behöver dem som är hemma bilen kan man ju alltid ta en prompa ner och hämta den. Det är ju inte jättelångt. Heller inte många dagar kvar till semestern! Jag tycker oftast vi får det "rörigare" här hemma när vi båda ska hjälpas åt med saker speciellt på morgonen. Pelle åker vid 07.00 varje morgon. Ibland hänger Abbe med honom från 05.00 men "den som är hemma" fixar alltid barnen och tar dem till dagmamma. Alltid lite körigt att hinna men än så länge har det fungerat över förväntan. Hur länge har du semester? Kram T